lørdag 9. mai 2009

Nettmøte til Ina Marie vs. Bård Vegar

Jeg vil si at dagens nettmøte til Høyres Ina Marie Eriksen Søreide ikke var så mye å skryte av. De fikk svart på 18 spørsmål i løpet av den timen de deltok. Mange av spørsmålene var støtterklæringer og rene støttekommentarer til høyres skolepolitikk. Mine kritiske spørsmål ang. karaktersetting i 5. klasse og ensidei bruk av osloskolen som referanse ble selvfølgelig ikke besvart.

Bård Vegar Solhjells spørretime på sin blogg ble en betydelig større suksess. Han svarte på imponerende 46 spørsmål den timen han var med, han tok seg dessuten ekstra tid for å svare på flere spørsmål slik at han var tilstede i nesten 1,5 time. Hos Bård Vegar kunne vi se alle spørsmålene som ble sendt inn slik at vi fikk større innsikt i hvilke tema som ble stilt og vi kunne komme med utdypende spørsmål. Høyre hadde derimot sørget for å kun publisere de spørsmålene de svarte på. Dette var mer oversiktelig, men en veldig enkel måte å unngå de kritiske og ubehagelige spørsmålene som de ikke ville/kunne svare på!

Jeg vil si Bård Vegar gikk klart seirende ut av duellen og jeg håper flere politikere følger opp hans fine eksempel på å stille seg tilgjengelig for spørsmål oftere!

Nå har jeg registrert meg på Bloggurat.