fredag 5. mars 2010

Landsmøte til Pedagogstudentene

Helgen 18. til 21. mars er det landsmøte i PS i Trondheim. Det meste av min tid bruker jeg nå til å forberede meg og delegasjonen fra HiB på dette. Det er en del spennende saker som skal opp i år. Vi skal blant annet vedta en politisk plattform for Førskolelærerutdanningen (FLU). Nokuts evaluering er i sluttfasen og kommer med en rapport til høsten og det er en spennende tid som kommer for FLU. Jeg blir ikke sjokkert om de kommer til å gå igjennom det samme som har skjedd med allmennlærerutdanningen. Jeg håper bare at UD tar seg litt bedre tid til å kvalitetssikre den enn de gjorde med den nye grunnskolelærerutdanningen.

Årets landsmøtedebatt er "Lærere og pedagoger - forvaltere av Norges viktigste kapital!" Dette er et spennende og viktig tema. Målet med debatten er å styrke profesjonene og yrkesstoltheten vår.

Jeg kommer tilbake med oppdateringer underveis fra landsmøte.