fredag 12. mars 2010

Demo for 11 mnd studiestøtte

På onsdag var det demo for 11 mnd studiestøtt i flere av landets største byer. Jeg troppet opp på torgallmenningen for å vise at jeg ikke er fornøyd med løftebruddet fra regjeringen. Hvordan kan alle partier uten Frp ha i partiprogrammet at de skal ha 11 mnd studiestøtte og ikke ta det med inn i regjeringsarbeidet. Det synes jeg er ganske uforståelig og veldig synd. Jeg tror mange studenter stemte rød-grønt fordi det var en av hovedsakene for studentene i valgløftene. Hvis de ikke endrer standpunkt på studiestøtten så er det ikke sikkert at de får like god støtte fra studentene ved neste valg.



Både BT og BA var til stede og dekket demoen. Det som undrer meg er at jeg ikke kan finne noen reportasjer fra de andre byene. Var det ingen studenter som møtte opp? Var det ingen aviser eller andre medier som giddet å dekke saken? Det som i alle fall er sikkert er at siste ord ikke er sagt i denne saken.