onsdag 3. februar 2010

Oppgaveskriving

Nå etter jul har det gått i ett med oppgaveskriving og møtevirksomhet i Pedagogstudentene. Dette har ført til at det blir liten tid til å holde seg oppdatert på det som skjer med relevans for læreryrket og skolen. Det er liksom det denne bloggen handler om og i stedet for å komme med korte intetsigende poster velger jeg heller å vente til jeg får bedre tid til å komme med gode innlegg som er mer gjennomtenkt. 

En oppmuntrende oppdagelse var at Utdanningsforbundet har en egen side med utdanningsblogger og tror du ikke sannelig at de hadde funnet min lille blogg. Dette synes jeg er inspirerende og når musikkdidaktikkoppgaven jeg nå skriver er ferdig innlevert 11. februar så skal jeg sette av mer tid til blogginga igjen.

Da jeg satt og leste gjennom en doktoravhandling jeg bruker i oppgaven min fant jeg dette diktet på side 2 av avhandlingen. Kjente jeg måtte trekke på smilebåndet!

Når det kjem til stykket

År ut og år inn har du
site bøygd yver bøkene,
du har samla deg meir
kunnskap enn du treng
til ni liv.
Når det kjem til
stykket, er det so lite
som skal til,
og det vesle har hjarta
alltid visst.
I Egypt hadde guden
for lærdom hovud som
ei ape.

(Olav H. Hauge)